2014. 09. 19.

Book Tag

Pár hete futótűzként terjed az effajta játék a bloggerek között. Nagyon tetszettek a válaszok amiket olvasgattam, és úgy döntöttem, hogy kitöltök egy ilyen kérdéssort. Nos, fogadjátok szeretettel a válaszaimat:





1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem igazán. Nem szeretném összepiszkolni a könyvem semmiféle folttal.


2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Mindig – értsd szó szerint – van nálam egy 1,5 literes ásványvíz. Soha nem válok meg tőle, szóval az esetek nagy százalékában vizet iszom. Télen persze imádok teát szürcsölgetni, valamint egy jó limonádéra sem mondok nemet.


3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Kizárt, hogy valaha is ilyet tegyek. Nálam ez felér egy Istenkáromlással! Ha valami eszembe jut, vagy csak a gondolataimat akarom gyorsan leírni, akkor ott van mellettem egy jegyzetlap. Természetesen az iskolai könyvek kivételt képeznek ez alól, hiszen ez az egyik fő funkciójuk.


4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Könyvjelzővel. Abból van egy pár, szóval van miből válogatnom. :-) De nem vetek meg más módszert sem, ha nincs a közelemben egy könyvjelző sem. (Egy darab papír, buszjegy, bolti blokk, és minden, amit fel lehet használni erre a célra.)


5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Változó. Az esetek nagy százalékában végigolvasom az adott fejezetet, mert nem szeretem félbe hagyni. De van, amikor le tudom tenni. Ez inkább könyvfüggő.


6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha idegesítő könyvet olvas?
Szerencsére ritkán találkozom ilyen könyvekkel. Ha viszont mégis, akkor forrongva és dühöngve, de végigolvasom anélkül hogy a földhöz vagy a falhoz csapnám. Sokszor leteszem, puffogok pár percig, majd folytatom tovább az olvasást. Majd amikor nem bírom tovább, akkor kezdődik minden elölről. ( Ilyen volt Rebecca Donovan – Elakadó lélegzet című könyve)


7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Ritkán találkozom olyan szóval vagy kifejezéssel, amit nem hallottam már azelőtt valahol. De ha mégsem ismerem, akkor sem keresek rá. A szövegkörnyezetből kikövetkeztetem, vagy megkérdezem édesanyámat.


8. Mit olvasol most?
Szégyen gyalázat, de semmit. Két napja fejeztem be J. R. Ward – Bűvölet illetve Laurell K.Hamilton – Lidérces álmok című könyveket, szóval most pihenek egy kicsit.


9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Pont egy hete rendeltem Bookdepository-ról Sherrilyn Kenyon – The Dark Hunters manga Vol. 3 kötetét. Viszont még nem érkezett meg, így nem tekintem „megvételnek”.
Egy napra rá vettem át Laurell K. Hamilton – Lidérces álmok c. kötetét. Mint már kismilliószor említettem, Anita Blake újraolvasást tartok, és mivel eddig nem voltak meg papír formátumban, így most szerzem be a sorozat darabjait. A kitűzött cél, hogy a 2015-ös Könyvhétre beérjem a sorozatot.


10 Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Nem is tudom. Általában kora délután ülök le olvasni. A hely változó. Annyi az állandó, hogy itthon szeretek olvasni. Utazásnál nem, mivel már párszor elég vicces helyzetbe keveredtem, annyira belemerültem az adott könyvbe.


11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Mind a kettőnek megvan a varázsa. Imádom a sorozatokat, de kezd egy kicsit elegem lenni, hogy már szinte nem is lehet egyedülálló kötetet olvasni. Mert hol folytatják, hol más szemszögből írják meg ugyan azt, hol egy kiegészítő novella...
Viszont a sorozatokat is imádom. Szeretem, hogyha egy páros visszaköszön a folytatásokban, vagy éppenséggel az egész szereplőgárda és a világkidolgozás – főleg a fantasynél – levesz a lábamról. A sokadik kötetnél már úgy érzem, hogy szinte hazajárok, annyira megszerettem a szereplőket, és a világot. (Ilyen Pl: Sherrilyn Kenyon – DarkHunters, J. R. Ward – Fekete Tőr Testvériség, Kresley Cole –Halhatatlanok Alkonyat Után, Nalini Singh – Egy világ – kétfaj – állandó küzdelem...)



12. Van olyan könyv, amit mindig előhozol és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Van egy pár. Sherrilyn Kenyon és Karen Marie Moning könyveit mindenkinek szívesen ajánlom, csakúgy, mint J. R Ward-ot. Kresley Cole, Nalini Singh, Jeaniene Frost, KarenRose, Susan Elizabeth Phillips köteteit is szívesen ajánlom, hiszen a műfajaikon beül az egyik, ha nem a legjobbak.


13 Hogyan rendszerezed a könyveidet?
Ahogy éppen tudom. * mosoly *
Dupla soros a két kis könyvszekrényem, és próbálok úgy pakolni, hogy minél több férjen be egy sorba. Persze az első sorba megpróbálom a nagy kedvenceimet rakni, de sokszor nem sikerül. Valamint próbálok kiadók szerint is rendezni, de mint említettem, az elsődleges szempont a helykihasználtság és a kedvenceim mutogatása.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...