2015. 04. 25.

Book tag, vagy valami hasonló

Nem igazán szoktam ilyesmit kitölteni, de Mianoma blogján találtam ezt a kis kérdőívet, és annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem érdemes kitölteni.
Másrészt, manapság olyan ritkán posztolok bármit is, hogy ezzel kicsit kiengesztellek titeket. (Vagy nem)






1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?

Általában az olvasatlan könyveim között szoktam válogatni, és ha a könyv "megszólít" akkor tudom, hogy arra van szükségem. Mostanában viszont inkább nézelődöm a váró/kívánságlistáim között és ha egy könyv többször is felbukkan, akkor nincs mese. Megrendelem és türelmetlenül várom hogy megérkezzen.



2. Már elolvastad több mint a felét, de egyszerűen nem tetszik neked.  Abbahagyod, vagy folytatod?

Régebben kitartottam volna, és elolvasom. Persze volt már akkor is példa rá, hogy abbahagytam, mert egyszerűen nem jött be. De ezt pár oldal után úgy is éreztem.
Manapság nem engedhetem meg magamnak az efféle luxust. Se időm, se kedvem olyan könyvet olvasni, ami nem jön be.  Most már úgy gondolom: Ami nem megy, nem kell erőltetni.
 



3. Közeledik az év vége és igencsak távol vagy az olvasási kihívásod teljesítésétől. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?

Nem szeretek "időre" olvasni.  Persze én is jelentkeztem a Várólista csökkentős kihívásra, de nem veszem véresen komolyan. Ha sikerül örülök, ha nem, akkor sem megyek a Dunának.
 



4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói nem egyeznek!!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Túl lépek rajta. Akik egy kicsit is ismernek, tudják hogy megveszekedett Karen Marie Moning rajongó vagyok. Láttátok már a könyvek gerinceit? Nagyon nem egyeznek. De nincs mese.
Idehaza már annak is örül az ember lánya, ha nem kaszálnak el egy sorozatot. A borítón siránkozni már luxus volna.
 



5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?

Nincs olyan, hogy mindenki. Minden olvasónak más a véleménye, szóval...
A kérdésre válaszolva leírom itt a blogon a véleményem, és ennyi. Nem szokásom másokat szapulni azért, mert egy nekem nem tetsző könyv másoknak bejött.



 6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mit kezdesz magaddal?

Nem szoktam nyilvános helyen olvasni.  De ha mégis ezt tenném, akkor hidegen hagyna mások véleménye, reakciója.




7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!

Ha annyira imádtam, akkor evidens hogy emlékszem mindenre. Ha mégsem, akkor sem esem kétségbe. Az alapok úgy is megmaradnak, és a folytatás majd feleleveníti a kimaradt részeket.





8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?

Nyíltan közlöm, hogy nem adok kölcsön. Egyszer megjártam, többet soha.


 

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?

Nehezen. Alapjáraton nehéz ilyen válságban szenvedni, és jön a riadalom, hogy mi van, ha nem fogok többet olvasni?!
Ilyenkor általában animézek, mangázok és filmet nézek.  Ha ez nem jön be, akkor a nagy kedvenceimet újraolvasom, és örülök, hogy azok még mindig tetszenek.
 



10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?

Ritkán szoktam haldokolni egy könyv iránt. Ha mégis, akkor már előre felkészülök a megjelenésre, és úgy alakítom a vásárlásaimat, hogy beleférjenek a keretembe.




11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon, mire elolvasod őket?

Régebben rávágtam volna, hogy azonnal. Most már nem. Nagyon változó. Van amit azonnal, és van, ami évikig várja, hogy kézbe vegyem. (Szégyen)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...