2013. 09. 22.

Nalini Singh - Szabadulás

Fülszöveg:
Ashaya Aleine a látszat szerint a tökéletes mentál: rideg, érzéketlen és gyakorlatias. Ő a tudós, aki az egész mentál népet rabszolgasorba döntő implantátumot készíti. Valójában azonban elkeseredetten küzd, hogy megmentse a fiát, és szabaduljon a Mentál Tanács befolyása alól. De hiába menekül: nem biztonságba kerül, hanem egyenesen a halálos alakváltó mesterlövész karjaiba fut. Dorian Christensen húgát egy mentál gyilkos ölte meg. A DarkRiver őrszem nem tud ugyan leopárd alakot ölteni, de a vadállat benne él, és bosszúra szomjazik. Most mégis védelmeznie kell Ashayát és fiát. Dorian soha nem gondolta volna, hogy mentál iránt a gyűlöleten kívül mást is érezhet, de a szenvedély sokszor átírja a játékszabályokat.


Borító: 4,5
Sorozat: Egy világ - két faj - állandó küzdelem # 5
Eredeti cím: Hostage to Pleasure
Kedvenc karakter: Sascha, Lucas, Dorian, Ashaya, Mercy, Tamsyn, Kaleb, Vasic, Anthony
Oldalszám: 406
Kiadó: Egmont
Kiadás éve: 2013




Tudjátok mi a jó abban, ha egy sorozattal le vagytok maradva?

- Ott a megnyugtató tudat, hogy már megjelent, és bármikor megveheted
- Olvashatod mások értékeléseit a könyvről, és vigyoroghatsz hogy mi minden történik a könyvben
- Mazsolázhatsz az idézetek között
- Olvashatsz beszélgetéseket, melyben mások megosztják egymással a teóriájukat, elképzeléseiket és véleményeiket


Na de mi van akkor, ha beérted a magyar megjelenést?

- Ki tudja meddig rághatod a körmöd, hogy mikor olvashatod a folytatást
- Leszel olyan fanatikus, hogy a google segítségével utánanézz a sorozat többi köteteinek, véleményeket olvass, és közben siránkozz, hogy mikor olvashatod magyarul a folytatásokat *magára mutogat*
- Leszel még fanatikusabb, és jó sok spoilert elolvasol, és lelősz pár "poént"
- Hálát rebegsz az úrnak, hogy külföldön már a sorozat a 12 kötetet is elérte, és örömködsz, hogy neked legalább nem kell 1-1 évet várni, hogy megtudd, ki lesz a következő sorozat fő párosa
-Többször újraolvasod a sorozatot

Na igen. Bennem ezek a gondolatok kavarognak napok óta. Beismerem, Nalini Psy Changeling sorozata teljesen elvarázsolt. Bevallom, hogy teljesen, totálisan fanatikus lettem. Csodálkozol? Ne tedd!
De maradjunk most Dorian köteténél. Tényleg úgy voltam ezzel a sorozattal, hogy ott a megnyugtató tudat, hogy a folytatásért csak be kell lépnem egy webshop-ba, és megrendelnem. De most, amikor beértem a megjelenést, nagyjából visítani tudnék Mercy kötetéért.
Dorian már az első részben szimpatikus volt. Ahogy haladt a sorozat, úgy zártam a szívembe. Latens leopárd, így alakot soha nem tudott váltani, ami akarva-akaratlanul befolyásolta a személyiségét. A felszínen ő a "Szőke herceg", a jóképű, vicces és elragadó Dorian. A Vonzódásban elveszítette a húgát, és így egy másik arcát is megmutatta. A haragosét, aki az egész mentál fajra haragszik, és gyűlöli őket. Ironikus hát, hogy éppen egy mentál lesz a párja? Aki mellesleg O-mentál? Számomra nem.
Faith-nek anno volt egy benyomása, miszerint Dorian-nek sikerül majd alakot váltania. Akkor a homlokomra csaptam, hogy igen, ez így lesz. Abban is biztos voltam, hogy egy mentál lesz a párja. Nalini nem hagyná ki ezt a lehetőséget.
A könyv onnan folytatódik, ahol az előző abbamarad. Ashaya alkut köt Talin-nal, és ennek az az ára, hogy rabolják el Ashaya gyerekét.
Nalini mindig el tud varázsolni a gyerek szereplőkkel. Mindet szeretem, így Keenan sem maradhat ki a sorból.
Ashaya sem tétlen, hiába O-mentál. Kijut a Tanács megfigyelése alól, és kezdetét veszi az ő és Dorian története. Mondtam már, hogy Vasic-ot is megkedveltem? Új karakter, de nekem már most szimpatikus.
Szóval Dorian és Ashaya. Jó páros, tetszettek. De most inkább úgy éreztem, hogy a mentál politika nagyobb szerepet kapott, mint az ő érzelmeik. Szó se róla, Dorian kételkedik, szenved, gyötrődik, Ashaya úgyszintén.
Tetszett, hogy Dorian először fel sem ismeri a párját, szimplán vonzódik hozzá, és gyűlöli is. Hiszen mentál. De ahogy halad a történet, meglátja Ashaya-ban a nőt. Nagyon összeillenek ezek ketten. Ashaya is szimpatikus, nagyon megkedveltem. Tipikus orvos/kutató. Racionális, logikus és higgadt. Mentál faj ide, vagy oda. Nagyon tetszett, ahogyan a gyerekét védelmezte, és az is, ahogy elfogadta, hogy ő Dorian párja. Míg Dorian a forrófejű, Ashaya a racionalitás.
Ismét több szálon fut a történet, alakulnak a dolgok, és felbukkannak az emberek is. Senki sem számít rájuk - én sem - ezért tudnak meglepetést okozni. A Tanács háza táján is történnek dolgok, és be kell látnom, hogy én kedvelem Kaleb-et. Nem tudom hogyan történt, de így van. Főleg most, hogy tudok róla egy két dolgot.
Judd is képviseltette magát, aminek külön örültem. Nalini megalapozta a következő kötetet is, hiszen Mercy most elég sokat szerepelt, és a jövendőbeli párja is felbukkan. (Mondtam már, hogy alig várom, hogy olvassam az ő kötetüket?) Mercy-t amúgy is kedvelem, szóval...
Amara viszont egy olyan karakter, akivel nem tudok mit kezdeni. Tény, hogy egy tökéletes pszichopata, és én nem ilyen sorsot szántam volna neki...De Nalini tudja, mit csinál.
Annak viszont nagyon örülök, hogy a többi pár, és a többi szereplő is képviseltette magát. Sascha már egyáltalán nem tűnik mentálnak, ami jó dolog. Faith és a többiek is jelen voltak, ami nálam plusz pont. Anthony is képviseltette magát, és be kell látnom, hogy nagyon szeretem az ő karakterét is.
És a végére maradt Dorian és az alakváltás. Gyereket, komolyan, majdnem elsírtam magam, amikor sikerült neki. Olyan édes volt, hogy miközben visszapislogtam a könnyeimet, ezzel együtt  nevettem is. Örültem neki, hogy végre ő is alakot tudott váltani, hiszen megérdemli. De azért kíváncsi lettem volna a többiek reakciójára is. Remélem a folytatásban olvashatok erről is.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...