2014. 08. 29.

Laurell K. Hamilton - Leláncolt Nárcisszusz

Fülszöveg:
A triumvirátus újra összeáll, és Anita erősebb, mint valaha. De lehet, hogy egyben ez lesz a végzete is.

Hat hónap telt el azóta, hogy Anita utoljára találkozott Richarddal és Jean Claude-dal. Hat hónap férfiak nélkül. Hat hónap döntések nélkül. Hat hónap tele veszéllyel. Mert Anita a testén viseli mind a vámpír, mind a vérfarkas jelét, és amíg a triumvirátus újra össze nem áll, addig mindhárman sebezhetők.

De aztán egy emberrabló olyan ártatlanokat vesz célba, akiknek védelmére Anita felesküdött, így a vámpírvadásznak minden segítségre szüksége lesz, hogy megküzdjön vele. A triumvirátus tehát újra eggyé válik, és Anita képes lesz használni Richard és Jean-Claude emberfeletti erejét. Hallja a szívdobbanásukat… ismeri a gondolataikat… érzi az éhségüket…

Anitának most a saját testében lakozó szörnyeteggel is fel kell vennie a harcot, mert nem engedheti, hogy a mindennél erősebb vérszomj és vágy birtokba vegye az elméjét, eleméssze a lelkét.



Borító: 4,5
Sorozat: Anita Blake # 10
Eredeti cím: Narcissus in Chains
Kedvenc karakter: Asher, Damian, Anita
Oldalszám: 620
Kiadó: Agave
Kiadás: 2006

Újraolvasás.
Ez a kötet amolyan vízválasztó a sorozatban. És nekem is. Emlékszem, hogy évekkel ezelőtt is, amikor először olvastam el a könyvet - majd rá két évre újra - itt kezdtem elpártolni Anitától, és ettől a sorozattól is. Hiszen egy teljesen más irányt vett a sorozat, én pedig nehezen viseltem ezt.
Tartottam ettől a résztől. Eddig annyira imádtam ezt a sorozatot, de mivel már olvastam a folytatásokat régebben, tudtam nagyjából hogy mire számítsak. Nos, nem mondom azt hogy olyan mint az előző részek. De azt sem, hogy olyan elviselhetetlen lenne. Amolyan arany középút.

A fülszöveget olvasva alig vártam, hogy ismét Anita világában elmerüljek. (Hiába került ki nemrég a blogra az Obszidián Pillangó értékelésem, májusban olvastam utoljára Anita Blake kötetet.)
Érdekes volt a fülszöveg, és reméltem, hogy kapok egy jó kis nyomozós, krimis, természetfelettis, enyhén romantikus könyvet. Ebből csak a természetfeletti jelző valósult meg.
Hiába, két kötetre van osztva a könyv, és elég hosszú. Mégis, ha jobban belegondolok, szinte alig történt valami.
Anita telefonhívást kap az éjszaka közepén, hogy a párducai bajba kerültek. Míg sikerül is eljutnia hozzájuk és kiszabadítani, majdnem az első könyv végére is értünk. Szóval senki se várjon pergő cselekményt.
Mivel Anitának szüksége van némi segítségre, úgy dönt, hogy ideje szóba állnia Jean-Claude-al, akivel már fél éve nem találkozott. És végre helyre is akarja tenni a dolgokat kettejük(hármójuk) között.
Mint említettem, a könyv elég lassan halad. Hiába, Anita egy percre sem áll meg, mégis úgy éreztem, hogy egy helyben toporog mindenki. Ami nem igazán tetszett. Ezt csak tetézte, hogy két-három oldalon keresztül olyan felesleges viták folytak, amiknek semmi értelmük nem volt. Tipikus időhúzás.
Ha már a cselekményben nem bővelkedünk itt van nekünk valami más. Anita szerelmi élete. Igen, ezt is megéltük.
Anitában azt szerettem a legjobban, hogy független és tud magára vigyázni. Megvannak a maga elvei, és aszerint él. Nos, ezeket az elveket szépen el is felejthetjük ahogy Anita maga is. Vagy csak a prioritások változtak, nem tudom. Az biztos, hogy Anita is változott. És nem csak képesség ügyileg. Úgy éreztem, mintha Hamilton egy teljesen más Anitát alkotott volna. Persze a régi is visszaköszön, de mégis más. Szokni kell még.

Anita szerelmi élete eddig is elég bajos volt, de most Hamilton-nak sikerült ezt is űberelnie.
Felbukkant egy újabb szerető, Micah személyében. Aki vérleopárd. És Nimir-Raj. Anitával már az első pillanatban szinkronban voltak. És nagyon hamar - bármilyen megdöbbentő volt -  Anita szexelt is vele. Amikor nem is ismerte. Enyhe sokként ért, hogy mi történt a tökös vámpírvadásszal, aki egy teljesen más elvett vallott, mint a mostani énje.
És ha ez nem lenne elég, Hamilton egy orgiába is belekényszerített Anitát. Az előző könyvekhez képest - ahol alig volt szex-, ez szinte egy teljesen más szint. És még Richard-ról nem is beszéltem, mert neki is sikerült Anitával együtt lennie. Szóval igen, kapartam az államat a padlóról, hogy Hamilton mit is művelt itt.
Viszont nem szeretném teljesen ócsárolni Anitát. Ahogy haladt a történet - sorozat - úgy fogadta el a helyzetét. Persze makacskodott eleget, de nem ágalt ellene annyira, mint Richard. Kezdi elfogadni - sőt megszeretni a leopárdjait, és végre kezd felengedni közöttük. Olyan velük, mint valami tyúkanyó. Ha kell, akkor a tettek mezejére lép, és nem hezitál.

És ha már itt tartok, akkor említést tennék pár szereplőről is. Jean-Claude elég szimpatikus, de nekem édes kevés egy Város Úrhoz képest. Még most sem mutatott fel semmit, amivel meggyőzhetne, hogy ő is egy "alfa hím". Nagyon manipulatív, és okos, de én az erejét akarom látni. Nekem már nem elég az elbűvölő modora és stílusa. Valamit mutasson, mert már szinte a kezdetek óta ezt várom tőle.
Micah-t sem tartom egy nagy alfa hímnek. Anitának tökéletes, mivel szinte azt csinálja szó nélkül, amit Anita akar. Szóval nekem inkább tűnik papucsnak, bár a képességei igen lenyűgözőek. 
Asher az egyik nagy kedvencem a sorozatból, és kicsit kellemetlenül érintett, hogy az első kötetben szó szerint hisztizett. Nem ezt vártam tőle, de szerencsére abba is hagyta ezt a viselkedést.
Richard...Nos igen. Ő Richard. A kiscserkész aki nem is olyan kiscserkész, de még most sem az igazi. Még mindig kedvelem, hiába nem lehet vele dűlőre jutni, és még most sem fogadta el önmagát.

A második kötet valahogy pörgősebbre sikeredett, de még most sem az igazi. Belemerültünk az alakváltók világába, ami igazán tetszett. És az is, hogy Hamilton lassan, de biztosan elkezdte felvezetni a krimi szálat. Gyengének gyenge lett, de nem panaszkodom. Még.
Újabb vérállatok bukkantak fel, ami nagyon tetszett. Ezt szeretem Hamilton világában. A vámpírok hűvösek és manipulatívak, rengetek alakváltó mutatkozik be, méghozzá elég színes kis falkákkal.
A végkifejlet nagyon el lett sietve. Úgy éreztem, mintha Hamilton is gyorsan le akarná zavarni ezt a szálat, mert elég összedobottnak tűnt. Ennek ellenére a fő gonosz hozta a szokásos rossz fiú stílust.

Összességében mit is várhatunk ettől a kötettől? Még egy mindig tökös hősnőt, aki hírből sem ismeri az evés és ivás fogalmát. De még mindig kedvelem. Egy fantasztikus világot, rengeteg színes és érdekes szereplőkkel. Alakváltópolitikát, szexet, ardeur-t, újabb szeretőket, enyhe szado mazo-t, Nathaniel-t, aki kezd a lábára állni, Damien-t, aki újra életre kelt, és sok vért.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...