2014. 09. 29.

Nora Roberts - Egy házban az ellenséggel

Fülszöveg:
Pandora ékszerész, akinek tehetségét briliáns tervek, kézügyességét királyi ékszerek dicsérik. Hozzá hasonlóan kemény személyiség Michael, a sikeres forgatókönyv-író is, aki azt képzeli magáról, hogy neki aztán egyetlen nő sem tud ellenállni. Így aztán egyikük sem repes az örömtől, mikor megtudják, hogy örökségükhöz csak akkor juthatnak hozzá, ha képesek hat teljes hónapot egy fedél alatt tölteni. A helyzetet bonyolítja a népes rokonság, amely semmitől sem riad vissza, hogy megkaparintsa az elhunyt nagybácsi vagyonát. Vajon elég lesz-e ennyi idő két öntörvényű embernek, hogy egy hangulatos hegyi ház kandallója mellett az ő szívük is felmelegedjék?



Régi értékelés: 4
Borító: 3,5
Sorozat: -
Eredeti cím: A Will and a Way
Kedvenc karakter:-
Oldalszám: 366
Kiadó: Harlequin
Kiadás: 2007



 Újraolvasás.

Ismételten egy olyan könyv, amit még évekkel ezelőtt olvastam. Úgy emlékszem, akkoriban nagyon tetszett. Ezért is vettem fel, a "majd megveszem" listámra.
Nos, vagy az én ízlésem változott, vagy nem tudom. De ez most nem tetszett annyira, mint általában a Roberts könyvek.
Pandora és Michael megboldogult nagybátyjuk végrendeletének köszönhetően kénytelenek hat hónapon keresztül együtt élni. A nagybácsi egy tréfamester volt, és kitalálta, hogy két kedvenc rokonára hagyja minden vagyonát. De csak akkor kaphatják meg az örökségüket, ha a nagybácsi házában hat hónapon keresztül együtt élnek. Ha ez mégsem valósulna meg, akkor a többi pénzéhes rokonra, és egyéb szervezetekre szállna Jolley bácsi vagyona.
Pandora és Michael ki nem állhatják egymást, de inkább laknak együtt pár hónapig, minthogy szeretett nagybátyjuk minden ingósága a kapzsi rokonokra szálljon.

Nagyon szeretem Roberts könyveit. Egyszerűek, szórakoztatóak, humorosak, és nem utolsósorban romantikusak. Persze vannak gyengébb regényei is, de általánosságban véve nagyon szeretem az írónő munkásságát.
Ez a regényt leginkább a "C" kategóriába sorolnám. Nem rossz, de nem is annyira jó.
Roberts könyveit képes vagyok egy nap alatt befalni, de ezzel a könyvvel valahogy ez nem működött. Többször észrevettem, hogy olvasás közben elkalandozok, és ha leteszem, akkor sem veszek meg azért, hogy a kezembe kaparintsam.  Persze nem mondom azt, hogy nem szórakoztató. Mert az. De nagyon kiszámítható, és a karakterek sem vettek le a lábamról.
Kezdjük Pandora-val. Már a neve sem tetszik. És úgy egészében ő sem. Csípős nyelvű és független. Ez elég lenne hogy kedveljem. De valamiért ez nem sikerült. Ékszerészként dolgozik, egyedi megrendelések alapján. Eleinte kedveltem őt, de nekem valami hiányzott belőle.
Csakúgy, mint Michael-ből. TV sorozatokhoz ír forgatókönyvet, és maga kereste meg a vagyonát, míg Pandora bele született. Már a kezdetek kezdete óta marják egymást Pandora-val.
Michael karaktere sem tett rám túl nagy benyomást. Sőt, egyik karakter sem. A legjobb jelző rájuk az, hogy felejthetőek.
A történetben lenne potenciál, Roberts ezt némiképp ki is használta. De nem sikerült neki teljesen. Pandora és Michael civakodásai elég hamar abbamaradtak, pedig én azt vártam, hogy szinte az egész könyvön keresztül marják majd egymást. Semmi drámai nem volt a kapcsolatukban. A könyv elején civakodtak. Ez hamar abba is maradt, amikor rájöttek, hogy vonzódnak egymáshoz. Persze a sablonos "elkerülöm és nem beszélünk róla" jelenetre is sor került. Viszont elég hamar egymásra találtak. Utána pedig boldog egyetértéssel kifundáltak egy tervet, hogy kiderüljön, hogy ki(k) a tettes(ek).
Mert ez sem hiányozhat a történetből. Persze az olvasó már akkor tudja hogy ki a tettes, amikor elolvassa a fülszöveget.
A merénylő próbálkozásai is elég sablonosak. Az írónő mentségére szóljon, hogy 1986-ban jelent meg a könyv, amikor én még egy gondolat sem voltam. Szóval hiába, koros a könyv, mégis, a mai világban is megállja a helyét a sok 21. századi könyvvel ellentétben.

Összességében nem a legjobb Roberts könyv, és könnyen is felejthető. Sablonos, viszont a humor a helyén van. Viszont hiába van tele klisékkel és hibákkal, valamiért nagyon olvastatja magát.
Egyszer mindenféleképpen érdemes elolvasni




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...