2015. 03. 17.

Kresley Cole: Poison Princess – Méreghercegnő

Fülszöveg:
A tizenhat éves Evangeline „Evie” Greene irigylésre méltó életet él – mígnem rémisztő hallucinációi támadnak. Amikor egy apokaliptikus esemény megtizedeli louisianai szülővárosának lakosságát, megölve mindenkit, akit szeret, Evie rájön, hogy a hallucinációk voltaképpen a jövőre vonatkozó látomások voltak – amelyek továbbra sem szűntek meg. Az életéért küzdő és válaszok után kutató lány kénytelen segítséget kérni a lápvidék rossz oldalán élő osztálytársától, Jack Deveaux-tól. De egyedül egyikre sem képes. A meglehetősen hosszú bűnlajstrommal rendelkező Jack, a maga komisz vigyorával és kirívó viselkedésével, nem olyan fiú, akivel Evie barátkozni szokott. Bár egyszer már gúnyt űzött Evie-ból és mindabból, amit képvisel, Jack most mégis vállalja, hogy megvédi a lányt. Evie tudja, hogy nem bízhat feltétel nélkül a fiúban, de vajon képes lesz neki ellenállni, ha egyszer letörli a képéről azt a komisz vigyort? Kiben bízhat Evie?.


Borító: 4,5
Sorozat: Az Arkánum Krónikák # 1
Kedvenc karakter: Jackson
Oldalszám: 476
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás: 2014.12.02 / 2014.12.12



Már Karácsony óta ott porosodik a polcomon a könyv, de sajnos csak ma jutott időm arra, hogy el is olvassam.
Mint sokan mások én is izgatottam vártam Ms. Cole YA könyvét. Hiszen az írónő a TOP 10 íróim között szerepel, és az IAD sorozata is. Vártam de egyben féltem is a könyvtől hiszen már van egy szint, amit meg kell ugrania az írónőnek.

Az első oldalaknál kicsit zavart voltam, mert nem tudtam, hogy most mi is lesz. Milyen lesz az írónő stílusa, milyen lesz maga a történet és a szereplői. Hiszen YA, és ott szinte kötelező, hogy a hősnő... hogy is mondjam. Ne legyen egy észlény.
Viszont maga az alaptörténet nagyon ígéretesnek tűnt.
Evie szemein keresztül követjük nyomon az eseményeket. Az első fejezet a "jelenben" játszódik, és az egész könyv amolyan visszaemlékezés. Nem is igazán értettem, hogy  erre mi szükség. Csak az utolsó fejezeteknél.

Szó ami szó. Nem csalódtam Cole-ban. Persze másabb mint az IAD, de érzem, hogy nagyon fogom szeretni ezt a sorozatot.
Evie nem egy hétköznapi lány. Rémálmok és hallucinációk gyötrik, ezért egy ideig még elmegyógyintézetbe is kénytelen volt bevonulni. Az eddigi élete teljesen felborult. Az élete egy mindennapos küzdelem. Fenn kell tartania a látszatot hogy jól van, vagy visszakerül az intézetbe. Mindent megtesz ennek érdekében, de még így is látszik, hogy valami megváltozott.
A látomásai végül valóra válnak, és a Villanás szinte kiirtotta az egész emberiséget. Egy teljesen új világgal kell szembenéznie, teljesen új szabályokkal.

De nem akarok előreszaladni. A könyv első negyede elmehetne egy hétköznapi YA-nak. Hiszen túl sok minden nem történik. Evie iskolába jár, a pasija a legmenőbb a suliban, de felbukkan egy dögös cajun rosszfiú, és felborítja Evie eddig sem unalmas életét...
Be kell látnom, hogy ha egy "sima" YA könyv lett volna, akkor is tetszett volna. Evie és Jackson között már az első pillanattól fogva megvolt a szikra, és ahogy egyre több időt együtt töltöttek... Házakat lehetett volna felgyújtani ezekkel a szikrákkal...
De Cole nem érte be ennyivel. Egy poszt apokaliptikus-fantasyt rittyentett ebből a könyvből. Méghozzá elég jót.
A történet a Tarot kártyák körül forog. Bevallom nem vagyok otthon ebben a témában, mégis élvezet volt olvasni.
A könyv eleje viszont kicsit lassan indult be. Nem volt unalmas, viszont vártam, hogy mikor indul be igazán. És amikor ez elérkezett.. Csak annyit mondok hogy 7 óra alatt befaltam a könyvet, és utána mentem spoilerekre vadászni.
Evie mint hősnő nem tökéletes. Amikor még a könyv elején azt ecsetelte, hogy milyen márkájú ruha van rajta, akkor cseppet megijedtem. Viszont ahogy haladt a történet kezdtem őt megérteni. Nem tartom egy badass hősnőnek, rengeteget kell még fejlődnie, viszont van benne potenciál. Főleg az utolsó fejezetek miatt...
Az első szó ami eszembe jut róla az: gyámoltalan és naiv.

Jackson viszont levett a lábamról. Egy igazi rosszfiú, aki iszik, káromkodik, agresszív de mégis udvarias. Imádtam, amikor a mondataiba beillesztette a cajun francia szavakat. Tipikus Cole pasi. Tökös, agresszív és védelmező. Viszont vele volt pár gondom. Bár ez inkább női gond, mint történeti.

Ahogy Evie és Jackson együtt utaztak azt imádtam. Az egész kalandozás és túlélésért folytatott küzdelmük igazán jól lett megírva.
Persze ezzel párhuzamosan több szálon fut a cselekmény. Hiszen ott van a Tarot, Matthew aki maga is Arkánum és a többiek is.
Szóval unalomban nem volt hiány.
Több mellékszereplő is felbukkant. Volt akit kedveltem, és volt akit nem. Matthew igazi jövendőmondó. Mindig csak rébuszokban beszél, de nagyon hamar megkedveltem. Ellentétben Selena-val. Valahogy nagyon nem kedvelem.
Finn és a Halál is szimpatikus.

Mint említettem a történet pörög, és a romantikus szál hol előrekerül, hol el van felejtve.
Amikor előtérben van akkor majd' el olvadok, amikor nincs, akkor az olvasót már a történet és a fordulatos cselekmény köti le.

A végkifejlet nagyon tetszett, és Evie igazi ereje is nyilvánvaló volt. Valamiért az az érzésem, hogy Jackson sem egy mezei cajun. Neki is megvan a maga szerepe. Csak győzzem kivárni.

Cole ezzel a könyvvel megvett kilóra, bár nekem még valami hiányzik. Van itt minden ami kell, de mégis, egy paraszthajszálnyi valami hiányzik.
Kíváncsian és izgatottan várom a folytatást, és remélem hogy nem kell sokáig várnom.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...