2015. 09. 08.

Darynda Jones - Második sírhant (R)

Fülszöveg:

Charley Davidson, a halál szexi angyala visszatér, hogy újabb fergeteges kalandjaival és sziporkázó poénjaival mindenkit levegyen a lábáról! Vajon sikerül megfejtenie a titokzatos körülmények között eltűnt Mimi rejtélyét? Beteljesedik forró szerelme a Sátán szívdöglesztő fiával? Na és mi történik a mennyország kapuját ostromló démonokkal? 

A tavalyi év legszellemesebb paranormális románcának második részét a humor és az érzékiség szerelmesei egyaránt imádni fogják!



Borító: 4
Sorozat: Charley Davidson # 2
Eredeti cím: Second Grave on the Left
Kedvenc karakter: Reyes, Rocket, Angyal
Oldalszám: 424
Kiadó: Athenaeum
Kiadás: 2014.02.24




Az Első sírhant elolvasása után voltak fenntartásaim a folytatással kapcsolatban. Egyrészt azért, mert úgy tűnt hogy a Kiadó nem folytatja, másrészt Charley sem győzött meg teljesen.

Viszont a kíváncsiság győzött. Kíváncsi voltam hogy Charley és az írónő hová fejlődik, és mit hoz ki ebből az érdekes alaptörténetből.

Amint elkezdtem a könyvet olvasni, egyből kétségbe is estem. Charley humora már az előző részben sem tetszett. És a könyv pont úgy kezdődik, hogy Charley az eröltetebb humoráról tesz tanúbizonyságot.
Hál'Istennek ez nem tartott sokáig. Ezek után szinte faltam a könyvet.

Egy hét telt el azóta, mióta Reyes rejtélyes módon megszökött a börtönből. Senki sem tudja hogy hol lehet, még Charley sem.
Viszont nincs ideje pihenni, hiszen Cookie-nak hála egy újabb eset vár megoldásra. Mimi - Cookie -  barátnője szeretné Charley felbérelni. De amikor a találkozó helyre érnek, kiderül hogy Mimi-nek se híre, sem hamva. Egy rejtélyes üzeneten kívül semmi mást nem találnak a találkozóhelyen.
És kezdetét veszi a nem mindennapi magánnyomozás.

Mint említettem, nagyon kíváncsi voltam, hogy mi fog még Charley-val történni. Az előző részben nem tett rám túl jó benyomást, de reménykedtem hogy sikerül fejlődnie.
Még most sem vagyok maradéktalanul elégedett vele, de fejlődik, és ez már számomra pozitív értékkel bír.
Megvan benne minden ami egy tökös hősnőhöz kell, de még az írónőnek nem sikerült ezt maradéktalanul kiviteleznie.


" Ne keresd a bajt! Szabad akarattal bír, és pontosan tudja, hol talál rád…
                                                                                            PÓLÓFELIRAT.


Az előző részben a krimi - nyomozás - szál eltörpült Reyes szála mellett. Most pont a ellenkezője történt.A történet több szálon fut. Mindegyik érdekes és izgalmas. Mimi esete összetett és komplex volt. Nem tudtam hogy ki az elkövető, bár nem lepett meg, amikor kiderült.

Míg az előző részben nehezményeztem hogy Reyes semmit sem csinál, és nem szól szinte egy szót sem, most kitett magáért.
Kedvelem az ilyen karaktereket. Nem árul el semmit, csak amit muszáj, de közben védelmez a végsőkig. Az előző részben túl sok mindent nem sikerült róla megtudni.
Ebben a részben - miközben Charley ismét szeretné a fizikai testét megtalálni - egy kicsit bepillanthattunk Reyes életébe, a barátain keresztül.

Nagy pozitívummal bír számomra, hogy Reyes ilyen sokszor felbukkant. Volt pár megjegyzése ami miatt ráncoltam a szemöldököm, és nem tudtam eldönteni hogy most komolyan úgy érti-e a mondandóját, ahogy.
Reyes-ben megvan minden ami kell. Mégis, érzem hogy sokkal többet is ki lehet belőle hozni.

Charley mint említettem, az előző részhez képest fejlődött. Okos, a könyv nagy részében helyén van a humora is, és tudja, hogy mit csinál. Az írónő azt a benyomást akarta kelteni, hogy a hősnő milyen talpraesett, és tökös. Viszont amikor maga Charley hangoztatta, nekem pont az ellenkezője jött le.
A munkája - a nem publikus - érdekes, és egyre több mindenre jön rá. Új képességet is szerez, de úgy érzem ez még a jéghegy csúcsa. És természetesen az írónő is elkottyant pár dolgot, ami akkor még nem tűnik érdekesnek, de a könyv végére értelmet nyer.

A mellékszereplők közül egyértelmű hogy Angyal és Rocket az abszolút kedvenc. Cookie-val még nem jutottam dűlőre, csakúgy , mint Garrett-vel.
Neil-vel kapcsolatban viszont úgy érzem, hogy nagy szerepe lesz még a sorozatban.

Az egész könyv az elejétől a végéig pörög. A cselekmény folyamatos, nincs üresjárat. Az egyik dolog követi a másikat, én pedig nem győztem kivárni, hogy mi fog még történni. Viszont nem éreztem azt, hogy zsúfolt lenne a könyv.

A végkifejlet ismét izgalmas és pörgős volt. Imádtam hogy a páros végre egy légtérbe tartózkodik. Charley döntését még nem tudom hogy helyeslem-e vagy sem. Annyi biztos, hogy Reyes ismét ott van, ahonnan elindult. És nagyon haragszik Charley-ra.

És a könyv vége...! Ez a függővég nagyon gyorsan a folytatás után kiált!



A könyvet nagyon köszönöm az Athenaeum Kiadónak! 



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...