2014. 01. 22.

Susan Ee: Angelfall – Angyalok bukása

Fülszöveg:
Hat hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn bármit megtenne, hogy visszaszerezze a húgát.
Bármit. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal.
Raffe félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, haldokolva hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány kell, hogy megmentse az életét.
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok erődítményébe, ahol a lány mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségeinek könyörületességére bízni magát, hogy újra ép és egész lehessen.



Borító: 5
Sorozat: Penryn & the End of Days # 1
Eredeti cím: Angelfall
Kedvenc karakter Raffi
Oldalszám: 342
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás: 2013.12.11.


Nagyon kíváncsi voltam a könyvre. Nem vagyok a műfaj rajongója, de néha ez is kell. És most, hogy elolvastam a könyvet, rájöttem, hogy egy kicsit csalódott vagyok. Egy kicsit mást vártam. De amit kaptam, azt is szerettem.

Hat hét telt el, és a világ amit Penryn megismert, már nem létezik. Nappal bandák fosztogatják a várost, az éjszaka pedig az...angyaloké. Akik nem ismernek kegyelmet, és elpusztítanak mindent.
Penryn a mozgáskorlátozott húgával, és a skizofrén anyjával útnak indul a hegyekbe, hátha ott nagyobb esélyük van a túlélésre. De útközben pont egy angyalharc közepébe csöppennek, és az egyik angyal elrabolja Penryn húgát.
A lány úgy dönt, hogy a legyőzött angyal segítségével megkeresi a testvérét. Igen ám, de úgy tűnik az angyal haldoklik...
Penryn alkut köt az angyallal. Ha elviszi a Fészekbe, akkor visszakapja tőle az levágott szárnyait.

Először is. Nagyon megkedveltem Penryn-t. Mindig elrebegek egy imát, ha egy YA hősnő talpraesett, okos és humora is van. Penryn pont ilyen. Imádom az ilyen hősnőket, szóval plusz pont jár az írónőnek.
A lány a családfenntartó. Ő az ész, ő oldja meg azt, amire az édesanyja képtelen. Nagy teher ez neki, főleg, hogy ilyen fiatal. De mégis Penryn nem fordít hátat a családjának, és minden tőle telhetőt megtesz, hogy túléljék ezt a szörnyű világot.
Penryn nagyon alkalmazkodó. Nem siránkozik a helyzetén, nem borul ki. Ha a helyzet úgy kívánja, akkor tud kegyetlen lenni, de rá mégis a jóság a jellemző. Ott segít, ahol tud. Az édesanyja gyerekkorában több önvédelmi tanfolyamra is beíratta, szóval ha kell, meg tudja magát védeni.

Rafi-ról már a bloggerek is ódákat zengtek, szóval alig vártam, hogy megjelenjen. Kíváncsi voltam, hogy
milyen lesz. A nevén sem akadtam ki, mint páran. És nos igen, megértem, hogy az olvasók miért is szerették meg ezt az angyalt. Szarkasztikus, arrogáns,humoros, emberi és segítőkész. A maga módján. Párszor öntudatlanul is segít Penryn-nek, amitől csak még jobban megkedveltem.
A kötet elején annak ellenére segített a lánynak, hogy az kérte volna. Bármikor elsétálhatott volna, de nem tette. Ideiglenes szövetséget köt Penryn-el, és elindulnak az angyalok Fészkébe, San Fransisco-ba.
Az útjuk során több akadályba is ütköznek, de mindet sikerrel veszik. Egyre jobban összecsiszolódnak, és a vonzalom is felüti a fejét.
Nagy piros pont jár az írónőnek az érzelmek ábrázolásáért. Teljesen  átéreztem a két szereplő helyzetét. Velük együtt dühöngtem, szomorkodtam vagy nevettem.

A könyv olvastatja magát. Nem tudtam letenni. De mégis, nekem valami hiányzott. Tudjátok az a plusz, amitől az olvasó egyszerűen sikítva követeli a folytatást. Mert hiába, Raffe kedvenc, és Penryn sem áll ettől távol, a történet nagyon izgalmas...Mégis, valami hiányzik.

A történet mélypontja számomra az Ellenállók táborában eltöltött idő. Belátom hogy a világfelépítés miatt szükség van egy ilyen csoportra, de több időt pocsékoltak el Penryn-ék ott, mint kellett volna.
De amikor végre elszöktek, akkor indult be igazán a sztori. Nem elég, hogy  az angyalok elpusztítanak minden várost, és pokollá teszik a Földet.  Rajtuk kívül felbukkan egy ismeretlen faj olyan lényekkel akik embereket esznek, és éjszaka támadnak.
Amint a páros eljut a Fészekbe, hirtelen úgy tűnik, mintha visszamentek volna az időbe. '20 évekbeli ruhákban parádéznak a gyönyörű lányok, hogy engedjék be őket a hotelba, ahol az angyalok mulatnak. Penryn annak ellenére, hogy nem a nőies viselkedéséről híres, könnyen bejut a hotelba Rafi-val együtt.
Az írónő nagy figyelmet fordított az angyalpolitikára is. Az olvasó egyből rájön, hogy semmi sem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Megvannak a kasztok, bár erről sokat még nem tudunk.
Ami a legjobban megdöbbentett, az hogy senki sem ismeri fel Rffi-t. Könyörgöm. Ő az egyik leghíresebb és legöregebb angyal. Méghozzá arkangyal. Uriel-t egyből felismeri mindenki, de őt nem. Ez nagy melléfogás volt az írónőtől. A másik pedig, ami számomra hihetetlen, hogy egyik angyal sem tudta, hogy mit is keresnek a Földön. Mivel Gabriel meghalt - aki a Hírvivő - nincs senki, aki elmondaná, miért vannak a Földön. Oké. Egyrészt értem az írónő logikáját, hogy mit akart ebből kihozni. De mégis... Annyira hihetetlen  ez a szál...

A hotelban több új szereplőt is megismerünk. Egyik személyes kedvencem Józsiás. Ritka amikor egy könyvben albínó is szerepel. Ehhez társul, hogy angyal. Lányok, előre lestoppolom az angyalfiút!
A végkifejletet imádtam!
Végre Penryn anyja is előkerült, és józanabb volt, mint szokott. Állítom, hogy ennek a nőnek még nagyon nagy szerepe lesz a sorozatban. Morbid egy alak, és őrült is, de mégis...
A skorpió angyalok hihetetlenül jó húzás volt az írónőtől, és az utolsó fejezetek!

A könyv folyamán az írónő sikeresen rávilágított Rafi helyzetére, és érzéseire. A szárnyai elvesztése egy nagy csapás neki, és mégis talpra állt. Most viszont, amikor végre visszaoperálták volna...Amikor kiderült, milyen lett a  szárnya majdnem felsikítottam dühömben.Annyira nem ezt érdemelte Rafi. (Most már értem, hogy miért az a második rész borítója,ami.)
És a kardja - amit imádok - is megtagadta őt. De Raffe mégis arra koncentrált, hogy Penryn-t megmentse. Mivel a kard Penryn-t is elfogadta, Raffe arra törekszik, hogy a kard a lány közelében legyen.
És ha ez nem volna elég, Penryn húga is előkerült. Csak nem éppen úgy, ahogy vártuk volna. Érdekesnek és izgalmasnak találom szegény kislány állapotát.
Annyira akartam hogy Penryn és Rafi együtt maradjon, de nem, az írónő ismét kiszúrt velünk. A romantikus szálat is kevésnek éreztem. Értem én, hogy miért nem lehet egy angyal és egy ember között semmi, de az a feszültség ami kettejük között volt...Kevés volt az az egy csók. Főleg, hogy Rafi ezután hogyan viselkedett Penry-nel. Természetesen ennek is megvan az oka, és nem csak Penryn-t ütötte szívem, hogy Rafi így viselkedett.(Engem is)
Az utolsó fejezet, amikor Raffe repülve kíséri Penryn-t... Megható volt. Annyira nem akartam hogy elváljanak, és annyira nem akartam, hogy így érjen véget a könyv.
A sorozat állítólag öt részes lesz, szóval lesz még miért izgulnunk.

Pár szó a borítóról:
Már első látásra beleszerettem, de élőben sokkal szebb, mint gondoltam. A színek passzolnak, és az angyal szárny - ami dombornyomott - is tökéletes. Imádom!
Ami nem igazán kellett volna, az az ajánlás. "Éhezők Viadala add át a helyed?" Mivel nekem nagyon nem jött be az a sorozat, kicsit el is bizonytalanított.
Ó, és láttátok a folytatás, a World After borítóját? Egyszerűen gyönyörű!



Kedves Kiadó! Ismételten követelem a mihamarabbi folytatását a könyvnek! Érzem, hogy kedvenc lesz ez a sorozat, szóval minél hamarabb hozzátok el nekünk a folytatást!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...