2012. 11. 20.

Charlaine Harris - Inni és élni hagyni

Fülszöveg:
Az igaz barát nem iszik a barátjából
Sookie Stackhouse pincérnő a louisianai Bon Tempsben. Csinos, de csendes lány, aki nem jár el szórakozni. Oka van rá. Sookie ugyanis olvas mások gondolataiban. Bill magas, sötét hajú, jóképű srác – és a lány egy árva szót sem hall a gondolataiból. Tehát pontosan az a fajta pasi, akire egész életében várt…
Azonban Bill szörnyű titkot rejteget; ő ugyanis vámpír. Váratlanul Sookie egyik kolléganőjét megölik, nem is akárhogyan – miközben megátalkodott vámpírok csoportja veszi üldözőbe Billt. Az idegeneknek tervei vannak Sookie-val, a kérdés csupán az, ki tudja jobban és gyorsabban kihasználni emberfeletti képességeit.

Újraolvasás.
Amikor először olvastam a könyvet, akkor imádtam. Most, újraolvasás után látom a hibáit, érzem, hogy kicsit unalmas, de attól én még ugyanúgy szeretem.
Már az elején belevág Harris a dolgokba. Tetszett a történet alakulása, és hogy a vámpírok kiállnak a nyilvánosság elé. Lehetett érezni a bizalmatlanságot az emberekben a vámpírok iránt, ami plusz pont.
Sookie-t megkedveltem. Igaz, hogy néhol nagyon naiv volt, de sikerült azonosulnom vele. Egyetlen bajom volt. Még pedig az, hogy állítólag milyen tapasztalatlan az élet dolgaiban, mégis néhol úgy volt feltüntetve, mint egy nagyon tapasztalt nő.
Bill az első perctől idegesített. Tudom, hogy a későbbiekben mi lesz vele, és örülök neki. Ha hozzám vágnák, akkor sem kéne. Egy tutyimutyi, szerencsétlen alak. Többet vártam egy vámpírtól. Ő inkább olyan volt, mint egy régi korokban rekedt vénember.
A Merlotte’s hangulata átjött, szívesen beülnék oda én is egy sörre. Főleg, ha Sam is ott van. Kedvelem a pasast. Kedves, aranyos és még jóképű is.
Eric itt alig szerepelt, de egy üde színfolt volt, ami kellett is, mert sokszor elkalandoztam olvasás közben.
Sokszor unatkoztam, de közben mégis jó volt olvasni, mert megvan a hangulata a könyvnek.
Maga a gyilkosság szál érdekes, bár a felénél rá lehet jönni, hogy ki a tettes. Olvasás közben sokszor gondoltam arra, milyen jó lenne (ismét) megnézni a sorozatot. Be kell vallanom, hogy a sorozat 1. évada jobban bejött, mint a könyv, bár ezt is nagyon szeretem...
...Azóta megnéztem a sorozat első évadát, és ezért muszáj belinkelnem ide a sorozat opening-jét:



Értékelés: Régi: 5; Új: 4
Borító: 4
Sorozat: True Blood # 1
Kedvenc karakter: Eric
Oldalszám: 414
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás dátuma: 2009

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...